Словники



Серія інноваційних словників (2017-...) нових слів та фразеологізмів в українських ЗМІ є першою щорічною лексикографічною працею в медіалінгвістиці, який об’єднує неолексику та неофразеологізми в сучасному вербальному просторі України на основі медійних джерел – газет і журналів, радіо та телебачення, Інтернет-простору, реклами. Словник створено за участі викладачів кафедри стилістики та мовної комунікації, а також студентів спеціалізації «Медіалінгвістика», членів Медіалінгвістичного наукового гуртка (керівник гуртка - доцент Дмитро СИЗОНОВ).

На фото: обкладинки словників щорічнї серії (2017-2021 рр.) 


 


Збирачі матеріалів - студенти спеціалізації "Медіалінгвістика" - на першому етапі працювали над:

· реєстрацією нової мовної одиниці (нового семантичного варіанта лексеми; нової сполучуваності; нового фразеологізму);
· представленням контексту / контекстів, в яких зафіксована мовна одиниця;
· паспортизацією "новизни" (обов'язковим був аналіз авторитетних лексикографічних видань із погляду реєстрації / нереєстрації конкретного слова / нового значення слова / фразеологізму);
· науковим упорядкуванням опрацьованої частини реєстру нових мовних одиниць.

За 5 років лексикографічного проєкту опрацьовано понад 2.000 мовних інновацій у понад 8.000 медійних контекстах. 



У 2023 р. вийшло ювілейне видання словника, що охоплює реєстр нових слів та фразеологізмів в українських масмедіа за останні 5 років. Такий скринінг лексико-фразеологічних інновацій ілюструє динаміку мовних процесів у масовій комунікації та репрезентує оновлення української медіамови.